Sånt som jag läst om den senaste tiden

MSNBC host says newborn infants don’t count as ‘alive’ unless parents decide they do; infanticide is the new abortion är något av det bisarraste som jag någonsin har läst. Om jag hade haft tid hade jag grävt ner mig mer för det här kan bara inte vara sant. Något som verkligen är sant är Jenny Madestams text om att amning inte passar alla kvinnor.

Det som verkligen gör att idiotidéer får fäste i Sverige är om de kan förgyllas med vetenskap.

Johan Hakelius är underhållande att läsa. Uppläxad av de lärde rekommenderas. Jag vet att det finns någon som säkert kan göra kopplingen till en viss rektor på en viss högskola i stockholmsområdet som tycker att läromedelsförfattare uttalar sig förringande om regnbågen. Jag viskar bara ordet postmodernism så får vi se om någon tänder till.

När jag ändå är inne på det. Ekonomifakta skriver om det svenska skolraset i PISA-undersökningen och den sista meningen fick mig att nicka medhållande.

Läxan för Sverige är tyvärr jobbigare och mer komplicerad än så.

Jag har min teori klar om vad en del av det svenska skolraset beror på. Jag viskar bara ordet postmodernism så får vi se om någon tänder till. Till sist, har det hänt något den senaste veckan där sverigedemokrater är inblandade igen? Ja, tydligen!

3 thoughts on “Sånt som jag läst om den senaste tiden

  1. De senaste dagarna har nog hört till de kusligaste jag upplevt i Sverige. Visst har en hel drös folk uttryckt sig totalt smaklöst, men det är ju inte förbjudet – och ska heller aldrig bli det. Idag noterar jag att läget bara förvärras när folk blir uthängda för att ha kritiserat en f.d. skribent på DN:s ledarsida samtidigt som frän kritik (just det kritik, inte hot) av en partiledare och tillika minister presenteras som något fullkomligt otillbörligt.

    Hetsen mot SD, ett parti som f.ö. tyck locka en hel del invandrarmän, har spårat ur totalt.

    • Jag tror att det kommer att bli rättsliga efterspel av det här. Och tyvärr kommer debattklimatet att försämras ännu mer.

  2. Något gammalt groll hade letat sig in i kommentarsfältet men lyckligtvis filtrerats som skräppost. Dessa kommentarer godkändes inte eftersom det inte hade något med inlägget att göra.

Kommentera

