Journalisters trovärdighet

Kvällstidningarna vill bara måla upp en negativ bild av Elisabeth Svantesson.

Fy bubblan vad jag tycker illa om en del journalister, speciellt de på kvällstidningarna. När de nu har drivit sin hetsjakt efter Elisabeth Svantesson så har en del av dem naturligtvis varit selektiv i sitt yrkesutövande. Riksdagsledamoten Fredrik Federley berättar för Dagen att han, som öppet homosexuell borgerlig politiker, har fått frågor från journalister angående den nya arbetsmarknadsministern men att hans svar inte publicerades eftersom han inte kritiserade Svantesson.

I tisdags kväll, efter att Elisabeth (Svantesson) hade blivit utnämnd till arbetsmarknadsminister blev jag uppringd av båda tidningarna. De förväntade sig naturligtvis att jag skulle leverera massiv kritik eftersom jag är homosexuell och har drivit äktenskapsfrågan i många år, men det gjorde jag inte och när jag dagen därpå öppnade tidningarna märkte jag att de inte hade publicerat något alls av det jag sa.

Fredrick Federley berättar att han blev glad när han hörde att hon hade blivit arbetsmarknadsminister. De två har tidigare jobbat tillsammans i såväl EU-nämnden som i riksdagens Israelgrupp. Han säger också att han inte håller med Svantesson i alla frågor men att man måste hålla i sär sak och person. På Aftonbladet ljuger man sig gul och blå.

Vi jobbar inte så. Om vi skulle plocka bort sådant som inte passar oss skulle vi förlora vår trovärdighet.

Ni jobbar visst så och det har svenska folket börjat upptäcka. Er trovärdighet är på väg ner i avgrunden, sakta men säkert. Federley avslöjar till sist en av sina fördomar.

Jag visste inte att hon har varit med i Livets ord och Ja till livet. Min första tanke var ”Gud, känner jag en sådan!”, men det säger ju faktiskt mer om mina egna fördomar.

One thought on “Journalisters trovärdighet

  1. Pingback: Bor Åsa Linderborg på Pluto? | Emma i skrubben

Kommentera

