Apropå dagens kyrkoval

Även om jag inte tror på någon gud anser jag att religioners goda sidor har en plats i samhället. Sen kan man säkert till döddagar diskutera vad som är gott och inte gott. Idag är det kyrkoval i Sverige och jag har en känsla av att valdeltagandet kommer att vara högre i år jämfört med de senaste valen. Jag tog själv ställning för en tid sen och går med glädje till vallokalen där jag bor. Glädjen kommer av att jag idag har gjort det jag har kunnat, nämligen lagt mina röster. Glädjen kom även av att jag för någon dag sen såg denna bild.

replikskifte

One thought on “Apropå dagens kyrkoval

  1. Pingback: Kontroversiell och extremistisk åsikt? | Emma i skrubben

Kommentera

