Hur man skapar en sverigedemokrat

De unga kvinnorna får luft under vingarna och drar så fort de kan. Männen blir kvar. Ingen ser dem. Ingen bryr sig om dem. Alla föraktar dem. De är som fotbollsfans, ständigt avskydda, hatade, ignorerade. Så dyker Sverigedemokraterna upp och ser dem, talar till dem, lyssnar på dem.

Och så växer partiet. Och så blir DE hatade, avskydda, ignorerade, föraktade. Och växer ännu mer.

Det svenska etablissemanget har lämnat de här männen. De är kastade till vargarna. Alla avskyr dem. Moderaterna hatar dem, vänstern också, feministerna vill kastrera dem och låsa in dem för all framtid. Så de gör vad alla som blir jagade gör, de tyr sig till varandra.

De bygger sitt mörker med andras hat.

Jag läser en av Marcus Birros senaste artiklar i Expressen och kommer att tänka på en text om Omvänd rasism, skriven av Tommy Deogan, på Motargument som jag läste för något år sedan. När jag läser den nu igen kommer nästan tårarna.

Min första kontakt med ren rasism och fördomar på grund av etnisk tillhörighet var den rakt motsatta, den ifrån icke-svenskar gentemot svenskar.

Denna form av rasism där svenskfödda barn och ungdomar får ta så mycket skit, dagligen, är det knappt någon som vill se eller höra talas om.

Det totalt snedvridna i detta är att svenskfödda barn och ungdomar i invandrartäta miljöer själva började bryta och medvetet försämra sitt svenska tal.

Dock är den rasismen precis lika mycket — och lika vidrig rasism som den, i våra sinnen ”korrekta”.

Säga vad man vill om USA, men en sak har de lyckats med. Det är att skapa Amerikaner — såväl infödda som inflyttade.

En vardag där Svenska barn i vissa miljöer tidigt får lära sig och växer upp med det faktum att de inte får vara stolta över sitt moderland, där alla andra nationers flaggor utgör stoltheter, förutom deras egen.

Jag själv är född i Sverige, med föräldrar från Indien. Mina barns mamma är Svenska och mina barn är Svenskar. Det är jag förbannat stolt över, och det skulle inte förvåna mig en sekund om någon eller några läsare av denna text hädanefter även kallar mig för rasist!

Genom alla år har jag knappt sett en enda artikel eller nyhet som belyser den rasism i Sverige som vi kallar för ”omvänd”.

För så länge vi blundar, lider minst lika många Svenska barn och ungdomar som icke-svenska barn och ungdomar av den fula, vidriga, trångsynta och kunskapsfattiga rasismen. Den är varken ”omvänd” eller ”vänd”. Den är vad den är!

För mig är rasism inte ålagd någon hudfärg eller tillhör något etniskt ursprung. Vare sig den visar sig gentemot en icke-svensk till en svensk, eller tvärtom så är den precis lika feg, okunnig och fyrkantig. Jag vet inte hur många gånger i mitt liv som jag hör att Sverige skulle vara bättre utan Svenskar.

Personligen är jag och min granne de enda som har den Svenska flaggan på vår uteplats hissad året runt. Mina föräldrar invandrade ifrån Indien på 70-talet, och min grannes fru invandrade ifrån Thailand runt 2005.

Så många ungdomar i Sverige som får utstå en massa obehag men ”vissa” blir inte betrodda eller får det överslätat med postmodernistiska intersektionalitetsteorier. Inte konstigt kanske att dessa ”vissa” väljer att rösta på Sverigedemokraterna en dag. Jag försvarar inte det valet utan jag attackerar det inkonsekventa samhället vi lever i. Vad blir nästa steg? Ett islamistparti som kommer dammsuga landet efter ”omvända rasister”? Hur kommer ett sånt parti att behandlas av media och de andra politiska partierna?

Idiotin var redan då total gentemot den vuxenvärld som tillät en viss rasism, men inte en annan.

Vi som står ”emellan” har en stor uppgift och det är att stå upp både mot sverigedemokrater och postmodernistiska kulturrelativister som sliter det här landet i stycken. Känns Tommy Deogans efternamn igen? Han är bror till Tony Deogan, det första dödsoffret för idrottshuliganism i Sverige.

One thought on “Hur man skapar en sverigedemokrat

  1. Pingback: Den rasistiska arvsynden | Emma i skrubben

Kommentera

